WEG MET DIE VISITEKAARTJES
De vakbeurs is nog steeds een veelgebruikt medium voor het opdoen van nieuwe contacten en het onderhouden van bestaande.
We investeren er met z’n allen veel tijd en geld in. Communicatie- en marketingafdelingen zijn er druk mee en te vaak leveren ze weinig concrete resultaten op.
De oorzaak van tegenvallende beurspresentaties kan in veel verschillende onderdelen liggen. Ieder onderdeel van een beursdeelname is belangrijk. Het plan en de concrete doelstelling als eerste, maar ook de invulling van de standruimte, de boodschap, het personeel ter plaatse en de opvolging. Het zal je niet verbazen dat het in die opvolging vaak fout gaat. De laatste dag van de beurs is ook vaak de laatste dag van de beursdeelname. En dat is doodzonde.
Juist een goede vastlegging van alle gesprekken en de opvolging na afloop zijn cruciaal voor een succesvolle beurs. Zorg ervoor dat u de contactpersonen nabelt, ze voorziet van de juiste informatie en dat u ze de mogelijkheid biedt door te pakken op hun vraag of wens tijdens de beurs. En doe dat snel. Eigenlijk direct.
Veel verkopers hebben na een paar dagen beurs en hele stapel aan to-do’s liggen en gaan vanaf maandag weer vol aan de slag met hun reguliere werk. De visitekaartjes worden in de bovenste lade van het bureau gelegd en het papierwerk stapelt zich op.
Wij adviseren om direct de week na de beurs in te richten voor de opvolging van alle leads. Nabellen, offertes versturen en afspraken maken. Het kost u meer tijd dan je denkt. Wij nemen dat graag uit handen.