Home/Publicaties

PUBLICATIES

AFSTUDEERSTAGE DIGITAL MARKETING

AFSTUDEERSTAGE DIGITAL MARKETING (DUO?) Ambitieuze stagiair gezocht met hart voor online marketing Ga jij een beetje stralen van online marketing, websiteoptimalisatie en contentcreatie en houd je ervan om naar meetbare resultaten toe te werken? Dan is die afstudeerstage Digital Marketing op je lijf geschreven. Jouw afstudeeronderzoek bij WeCallForYou In een markt die geregeerd wordt door telemarketingbureaus vol studenten, korte termijncontracten en uitgekauwde belscripts werkt WeCallForYou verrassend traditioneel. Een snelle verkoop is altijd het vieren waard, maar WCFY gaat voor structureel succes. Zaken doe je vanuit het hart en volgens afspraak. Uiteindelijk is het dié aanhouder die wint. WCFY ontzorgt en [...]

15 juni, 2021|

Klein beginnen en groots eindigen

Klein beginnen en groots eindigen Hoewel in de verkoop nogal eens hoog van de toren wordt geblazen, blijkt uit ervaring dat klein beginnen meer oplevert. Wanneer we te groot beginnen, haken mensen vaker af. Het aanbod klinkt ‘to good to be true’, wordt te vroeg aangeboden of is gewoon niet in een keer te vatten. Het overweldigt de aanhoorder en opeens voelt die geweldige aanbieding als iets dat wordt opgedrongen. Vergelijk het bijvoorbeeld maar eens met die kerel aan de bar die schreeuwerig op je afstapt. Grote verhalen, prachtige plannen en voor je het weet staat ie met twee drankjes [...]

27 april, 2021|

Wie ben jij eigenlijk?

Wie ben jij eigenlijk? Telemarketing is natuurlijk veel meer dan gewoon een script voorlezen. Een script kan een mooie leidraad zijn. Het uit je hoofd oplepelen is echter geen succesformule. Cialdini’s beïnvloedingstechnieken zoals wederkerigheid en sympathie kunnen helpen, maar maken je nog geen ‘salestijger’. Twee andere basisprincipes zijn in onze ogen nog veel belangrijker. De eerste? Ken uzelf! Wat zijn de sterke kanten van uw product en wat maakt uw organisatie beter dan de rest? Wij beginnen nieuwe relaties altijd met een Sales Strategiesessie om de investering en ROI te bepalen. Na akkoord kijken we samen naar uw product of [...]

21 april, 2021|

Schaarste

De klok tikt ... Heeft u ook weleens staan twijfelen over die laatste donut of dat laatste kaartje voor een concert? Wij ook niet … . Dit heeft alles te maken met schaarste. Schaarste bestaat niet alleen in de economie, als er weinig aanbod is, gaat de prijs omhoog, maar speelt ook een belangrijke rol in de psychologische beïnvloedingstechnieken van Cialdini. Hoewel de prijs omhooggaat, voelen we vaak meer druk of urgentie om het product te kopen. Hoe dit komt? Schaarste kan natuurlijk een aanwijzing zijn dat vele anderen hetzelfde product kochten, denk ook aan sociale bewijskracht. Maar daarnaast wordt [...]

14 april, 2021|

Commitment & Consistentie

Commitment & consistentie Zeg eens ÁAAA … en B en C - commitment & consistentie Soms lijken wij mensen in ons gedrag nogal onverklaarbaar, maar stiekem hebben we allemaal onze eigen interne logica waar we ons aan proberen te houden. Robert Cialdini legt deze logica uit aan de hand van zijn zes beïnvloedingstechnieken. Eén van die technieken die hier een belangrijke rol in speelt is commitment & consistentie. We vinden het maar al te fijn om in lijn te handelen met onze eerder gemaakte keuzes of daden en voelen ons vaak op zijn minst ongemakkelijk als we dit niet doen. [...]

7 april, 2021|

Autoriteit

Autoriteit EEN UNIFORM MAAKT NOG GEEN SPECIALIST Je hoort nog wel eens dat vrouwen minder rationeel zijn dan mannen en zich meer door hun gevoelens laten leiden. Hierdoor zouden technologie en exacte wetenschappen meer voor mannen weggelegd zijn. Wij weten wel beter en laten dit al jaren zien met onze expertise en autoriteit op het gebied van inbound en outbound gesprekken binnen de ICT en duurzame energie. Wel met, maar niet alleen door, een vrouwelijke glimlach en het voeren van oprechte gesprekken. Maar ook door de markt en onze concurrenten voor te blijven. Hoe? Door blijvend te investeren in kennis [...]

31 maart, 2021|

Sociale bewijskracht

Sociale bewijskracht ALS DE REST IN HET WATER SPRINGT, DOET U DAT DAN OOK? Vragen van mogelijke klanten worden vaak als vervelend opgevat. Wat verkopers echter vergeten is dat zij zelf beter weten wat een klant te wachten staat na een verkoop dan de klant zelf. Hoe mooi uw product ook is of hoe graag de klant het eigenlijk ook wil, onzekerheid is een killer voor conversie. Wij geloven dat er geen ‘vervelende’ vragen zijn. Er zijn hoogstens signalen van onzekerheid. Als wij zulke signalen krijgen, zien we dat dus als een kans. Om erachter te komen wat een toekomstige [...]

24 maart, 2021|

Wederkerigheid

WEDERKERIGHEID, START EENS MET GEVEN Begin je verkoopgesprek eens met geven in plaats van halen. Niet alleen is dat onverwachts sympathiek, maar het zet ook een ander mechanisme in werking: wederkerigheid. Wanneer we iets van iemand krijgen, hebben we de neiging om iets terug te willen doen. Automatisch, zonder erbij na te denken. Daar zitten wel voorwaarden aan trouwens. Het ‘cadeautje’ moet persoonlijk zijn, onverwacht worden gegeven en enige vorm van waarde hebben voor de ontvanger. En dat geven, wordt nogal eens overgeslagen in de verkoop. Het is ook niet per definitie eenvoudig, want het kost tijd, geld en aandacht [...]

17 maart, 2021|

Sympathie

EEN ONSJE SYMPATHIE Werkelijk contact maken lukt maar heel slecht als je elkaar niet sympathiek vindt. En iets verkopen wordt daarmee helemaal onmogelijk. Expert op het gebied van overtuigen en beïnvloeding, Robert Cialdini, gaf het al aan in zijn 7 principes. Vreemd eigenlijk dat veel telefonische verkopers zo weinig tijd nemen voor het creëren van sympathie. Een strak belscript is vaak leidend, met tot in de details afgetimmerde antwoorden en vervolgvragen. Terwijl we juist zoveel kunnen winnen door open en flexibel te zijn. Maar hoe zorg je er nu voor dat je sympathiek gevonden wordt? Wij geloven dat het start [...]

10 maart, 2021|

WOMEN ONLY?!

ONLY WOMEN?! Vandaag is het Internationale Vrouwendag. Een dag die in het teken staat van solidariteit en van strijdbaarheid van vrouwen in de hele wereld. In 1912 werd de eerste editie gevierd in Nederland. Arbeid en kiesrecht voor vrouwen waren de belangrijkste thema’s. Nog altijd is er strijd en nog altijd is er veel te winnen, ook in Nederland. Des te trotser zijn wij op alle overwinningen die we zelf hebben mogen vieren in de afgelopen jaren. De start van WeCallForYou, steeds weer nieuwe uitdagingen, de uitbreiding van het team met alleen maar sterke, zelfbewuste vrouwen en de groei van [...]

7 maart, 2021|

Vacature Commercieel Medewerk(st)er / Projectbegeleid(st)er

Vacature Commercieel Medewerk(st)er / Projectbegeleid(st)er Wij zoeken een commercieel medewerk(st) / projectbegeleid(st)er voor ons kantoor in Hoofddorp. Je hebt rechtstreeks telefonisch klantcontact, zowel commercieel als niet-commercieel (inbound en outbound). Niet alleen bellen, maar ook via e-mail heb je contact. Je plant zelfstandig afspraken voor onze opdrachtgevers en je onderhoudt contact met de opdrachtgever van het project. Wij bellen zakelijke klanten, maar ook het nabellen van consumenten n.a.v. een actie behoort tot jouw werkzaamheden. In deze baan is geen dag hetzelfde, de ene keer werk je aan je eigen project en de andere keer werk je samen met collega’s aan verschillende [...]

1 februari, 2021|

TELEMARKETING EN DE STERKE LIJN MET EGP

TELEMARKETING EN DE STERKE LIJN MET EGP Managing Director Marga Reuver en CTO Piet Honkoop stappen in 2009 in bij EGP, toen nog bekend onder de volledige naam Espresso gridpoint. De naam is grappig genoeg bedacht tijdens een snel bakkie koffie. Als IaaS leverancier levert EGP uitsluitend aan ICT-business partners, MSP’S en softwarebedrijven. Gebaseerd op EGP’s IaaS basisdienst heeft de onderneming het portfolio uitgebreid en is zich in de afgelopen jaren verder gaan specialiseren in de HPC-werkplek, High Performance Computing en Stretched  Datacenter services. Bij EGP wordt niet stilgezeten en het is de ambitie om te blijven groeien. Zo werd [...]

11 januari, 2021|

WIE BENT U? 

Wie bent u? Wie bent u? Wie bent u? Het lijkt zo’n simpele vraag, maar niets is minder waar. Wij stellen deze vraag bij iedere strategische sessie en maar zelden komt er een eenduidig antwoord. We doelen in dit geval natuurlijk op de organisatie en niet op het individu. Maar er wordt op een soortgelijke wijze geantwoord. De bedrijfsnaam wordt benoemd en vervolgens wordt het denkwerk gestart. En eigenlijk zegt dat al genoeg. Want als u niet precies weet wie u bent, hoe kunnen de sales- en marketingafdeling het bedrijf dan presenteren aan de markt? Laat staan een extern call [...]

18 februari, 2020|