Home/(Koude) acquisitie & leadgeneratie

ACQUISITIE & LEADGENERATIE

Wat Leadgeneratie en (Koude) Acquisitie zo leuk maakt

Edit.1 23 van 62 scaled

‘We moeten nieuwe klanten werven.’ Die zin alleen al wekt bij veel ondernemers visioenen op van foute verkopers met een vlotte babbel en dito schreeuwerig pak. Er worden voorbeelden aangehaald van dat telefoongesprek vol clichés en dogma’s en die compleet doordachte elevator pitch die nergens meer vertrouwd voelt. Sales met het ronduit bedenkelijke niveau van 25-jarige players met de zogenaamd beste openingszinnen en online adviseurs in hun fake videoboodschappen. Houd toch op. Dat is geen professionele leadgeneratie of acquisitie, dat is praatjesmaken. Leuk als kinderprogramma, maar dit gaat over volwassen zakendoen.

Geef die telefonische verkoop een naam

Hoe u telefonische acquisitie ook noemt, of u het onder sales, marketing of leadgeneratie gooit, maakt niet uit. Feit is dat u als commercieel bedrijf klanten nodig hebt, zowel in de b2b als consumentenmarkt. Klanten die geloven in uw product of dienst en die bij voorkeur niet na de eerste kennismaking weer afhaken. Het succes begint, wat een verrassing, bij de kwaliteit van uw productaanbod. En als dat goed is, of zelfs bovengemiddeld, dan maakt u daar andere ondernemers of particulieren, blij mee. En ja, dan is het ook opportuun om die ondernemers die u nog niet te kennen te vertellen dat u een prachtige oplossing hebt voor hun probleem.

Wie heb ik aan de lijn?

Maar wie belt u dan en hoe doet u dat? Wie zijn uw leads? In praktijk blijkt elke keer weer dat het vooral een kwestie is van tijd en aandacht. Doelgericht bellen betekent weten wie u belt en waarom. En ja, dan zijn marktonderzoek, databaseverrijking en een belscript maken wel handig. Echt koud bellen is als geblinddoekt waterballonnen gooien op een willekeurig industrieterrein en  hopen dat u een onoplettende koe raakt. U kunt een keer geluk hebben, maar die kans is naast een toevallige ossenmarkt wel heel erg klein. Als u niet weet wat u wilt vertellen wordt het daarna bovendien niet meer dan een beetje eenzijdig kletsen. Gezellig hoor, maar veel meer dan wat vaag geloei zult u niet terugkrijgen.

“WATERBALLONNEN GOOIEN OP EEN WILLEKEURIG INDUSTRIETERREIN
EN HOPEN DAT JE EEN ONOPLETTENDE KOE RAAKT”

Wat is leadgeneratie en (koude) acquisitie echt? Het verbinden van vraag en aanbod. Het op niveau matchen van mensen en organisaties. Telefoongesprekken met potentiële klanten die wederkerig zijn en positief van toon. Dat kan namelijk gewoon. Sterker nog, het is de standaard. Zowel inbound als outbound is elk telefoongesprek weer een mogelijkheid om een prachtig gesprek aan te gaan, ieder gesprek brengt meer informatie over uw dienstenpakket en is tegelijkertijd een geweldige verkooptraining voor uw accountmanagers. Bedank daar de ander ook voor. Dan bouwt u klantrelaties waar u op door kunt pakken.

Contactcenter met hart voor de mens

Wilt u meer leads genereren, uw salesfunnel vergroten en vooral succesvoller zijn met de inbound en outbound verkoop? Neem dan eens contact op met het team van WeCallForYou. Voor verkooptrainingen, coaching, dataverrijking, direct sales of leadgeneratie b2b. We delen graag onze ervaring(en) en methode(s) om potentiële klanten om te zetten in waardevolle accounts.

Contact opnemen