WeCallforYou schaarste sales cialdini

Schaarste

De klok tikt …

Heeft u ook weleens staan twijfelen over die laatste donut of dat laatste kaartje voor een concert? Wij ook niet … . Dit heeft alles te maken met schaarste. Schaarste bestaat niet alleen in de economie, als er weinig aanbod is, gaat de prijs omhoog, maar speelt ook een belangrijke rol in de psychologische beïnvloedingstechnieken van Cialdini. Hoewel de prijs omhooggaat, voelen we vaak meer druk of urgentie om het product te kopen. Hoe dit komt?

Schaarste kan natuurlijk een aanwijzing zijn dat vele anderen hetzelfde product kochten, denk ook aan sociale bewijskracht. Maar daarnaast wordt de druk om snel een keuze te maken groter. Stelt u zich eens voor dat u er straks geen heeft, als enige … . We moeten er niet aan denken.

Als u schaarste wilt gebruiken om uw conversie te verhogen, moet dit wel op een goede manier. Het moet echt zijn. Geveinsde schaarste zullen klanten snel doorhebben. Bij WCFY passen wij schaarste regelmatig bij het organiseren en uitnodigen voor bijvoorbeeld IT-Events. Een goede manier om gasten te werven, is het aanbieden van exclusieve vip-arrangementen, speciaal voor uw vaste klanten. Dit maakt de verleiding om te komen niet alleen groter, maar zo kweekt u ook wat extra sympathie. U bedankt op deze wijze tenslotte uw vaste klant. Bij het organiseren van zo’n event kan het persoonlijk uitnodigen van gasten nog weleens vergeten worden. Die taak pakken wij graag op. Zo kunt u zich richten op het regelen van de aankleding, catering en de inhoud.

Schaarste is trouwens ook heel goed toepasbaar in die andere branche waarin we veel werken: duurzame energie. De afgelopen jaren is er meer en meer aandacht gekomen voor het klimaat en het feit dat natuurlijke grondstoffen als olie en gas opraken. We moeten actie ondernemen, nu. De één noemt 2030 als het ‘point of no-return’ en de ander 2050. Hoe dan ook, geen tijd te verliezen, er is immers nog maar één aarde over.

Wilt u graag weten hoe wij schaarste en andere technieken voor u kunnen gebruiken of een keer brainstormen over uw volgende event, stuur ons dan gerust een berichtje, wij hebben tijd zát voor u!

Deel Dit Verhaal, Kies Je Platform!

Meer publicaties