Sales wecallforyou wie bent u

Wie bent u?

Wie bent u?

Wie bent u? Het lijkt zo’n simpele vraag, maar niets is minder waar. Wij stellen deze vraag bij iedere strategische sessie en maar zelden komt er een eenduidig antwoord. We doelen in dit geval natuurlijk op de organisatie en niet op het individu. Maar er wordt op een soortgelijke wijze geantwoord. De bedrijfsnaam wordt benoemd en vervolgens wordt het denkwerk gestart. En eigenlijk zegt dat al genoeg. Want als u niet precies weet wie u bent, hoe kunnen de sales- en marketingafdeling het bedrijf dan presenteren aan de markt? Laat staan een extern call center. 

Start met een strategische sales sessie

Om die reden starten we altijd met een strategische sessie. Wij noemen dit de ‘YOURBENEFIT-methode’. De essentie is het achterhalen van het werkelijke (sales)DNA van de organisatie. We spreken dan over de WHY van Simon Sinek – Waarom doen we wat we doen? -, maar ook over heel praktische zaken als de inrichting van de huidige salesorganisatie, de dashboards en of de salesafdeling blij wordt als wij de afspraken maken. We hebben voor een goede elevator pitch simpelweg een helder verhaal nodig. Het is vervolgens onze taak om van een cold call een warm contact te maken. 

“Wie bent u?” gaat over wat de organisatie nu is en welke het wil zijn. In de sales en marketing lopen we uiteindelijk altijd een beetje vooruit. Maar dat we een betrouwbaar verhaal moeten vertellen is duidelijk. Denkt u vast na over zaken als het erfgoed, de kernwaarden van de organisatie, de aanpak van sales en de heersende bedrijfscultuur? Wij gaan dan graag het gesprek met u aan en dat merkt u uiteindelijk in het eindresultaat. Beloofd!

Plannen we een afspraak? Dan horen we graag uw verhaal.