Vlam

Het vlammetje onder koude acquisitie

Directe verkoop is al decennia lang voer voor discussie. Koude acquisitie wordt door velen niet gewaardeerd.

Het is vies, misleidend en vooral ontzettend irritant. Nou ja, de verkoop van anderen dan, want voor jezelf mag alles. Aan de andere kant raken we niet uitgepraat over programma’s als Dragons Dan, Masterchef en de TV Makelaar waarin jezelf of je huis verkopen centraal staan. Waarom kan het één wel en het andere niet? Wij hebben er bij WeCallForYou een heel duidelijke mening over. En die is anders dan u nu denkt.

Bij WeCallForYou hebben we al wat jaren ervaring, decennia zelfs. We hebben geleerd, zelf ervaren wat wel en wat niet werkt. We hebben de terminologie zien veranderen en de regelgeving en we hebben de contactmogelijkheden zich zien uitbreiden. Alles gaat sneller, vluchtiger, hectischer dan 25 jaar geleden. Maar niet alles is veranderd. Het belangrijkste onderdeel van communicatie is blijven bestaan: mensen. De mens is niet veranderd.

Wij geloven niet in koude acquisitie. Nee, echt niet!”

Mensen doen zaken met mensen. En dus geloven we niet in koude acquisitie. Maar we geloven heilig in dat eerste telefoontje. In actie ondernemen, in onderzoek en in oprechte interesse. Als een eerste telefoongesprek bestaat uit louter een snelle verkooppitch, dan raak je bijna niemand meer. Het eerste gesprek moet inspireren, triggeren, warm maken. Als dat de basis is, hoe kun je dan geloven in koude acquisitie?

Visie

In een markt waarin contact steeds vluchtiger wordt, afspraken worden gemaakt via whats’app, digitale agenda’s, mail en social media en online meetings aan de orde van de dag zijn, is persoonlijk contact steeds waardevoller geworden. Echt luisteren naar elkaar, behoeftes en wensen filteren en gestructureerd opvolgen zijn daarbij essentieel. Een vriendelijke stem, een lach en gevat reageren zorgen voor de fun-factor. Het inrichten en continu monitoren van de customer journey zijn de voorwaarden voor succesvol zakendoen.

Hoe dan anders? 

In een markt die geregeerd wordt door telemarketingbureaus vol studenten, korte-termijn-contracten en uitgekauwde belscripts werkt WeCallForYou verrassend traditioneel. Een snelle verkoop is altijd het vieren waard, maar wij gaan voor structureel succes. Anders hadden we het zelf ook niet al die jaren volgehouden.

Deel Dit Verhaal, Kies Je Platform!

Meer publicaties