Sympathie WeCallForYou

Sympathie

Een onsje sympathie

Werkelijk contact maken lukt maar heel slecht als je elkaar niet sympathiek vindt. En iets verkopen wordt daarmee helemaal onmogelijk. Expert op het gebied van overtuigen en beïnvloeding, Robert Cialdini, gaf het al aan in zijn 7 principes. Vreemd eigenlijk dat veel telefonische verkopers zo weinig tijd nemen voor het creëren van sympathie. Een strak belscript is vaak leidend, met tot in de details afgetimmerde antwoorden en vervolgvragen. Terwijl we juist zoveel kunnen winnen door open en flexibel te zijn.

Maar hoe zorg je er nu voor dat je sympathiek gevonden wordt? Wij geloven dat het start met oprechte aandacht en interesse, met luisteren dus en niet met praten. Met wederkerigheid, maar ook met een bepaalde rust. Sommige mensen hebben het van nature, anderen krijgen het met de jaren, maar (bijna) iedereen kan het ontwikkelen. Sympathie betekent ook vervolgvragen stellen, even afwijken van de rode draad, de persoon aan de andere kant van de lijn laten praten en soms even de tijd geven. En dat is niet per definitie eenvoudig, ieder gesprek is namelijk anders. Daarom trainen wij ook geregeld en delen we onze ervaringen met elkaar. Niet alleen worden de gesprekken prettiger, ze leveren ook meer op. Laten we eerlijk zijn: qua sympathie mag het regelmatig best een onsje meer zijn.

Benieuwd of we in het echt net zo sympathiek zijn? En hoe we dat vertalen in het klantcontact met uw doelgroep? Laat een berichtje achter op de website en wij bellen u binnen 24 uur terug.

Deel Dit Verhaal, Kies Je Platform!

Meer publicaties