WCFY belt als een echte Wortell’er

Aan de lijn hebben we Guido Ploum, Commercieel Directeur van Wortell. Geen idee wie Wortell is? Bij Wortell werken echte Microsoft IT specialisten, sinds 1997. Ze gaan volgens eigen zeggen al even mee. Deze innovatieve organisatie uit Lijnden is dan ook volop in beweging. Bij Wortell zijn ze elke dag weer op zoek naar de beste oplossingen. Eigenlijk niet zo vreemd dat ze bij WeCallForYou uitkwamen.

Toen Guido 12 jaar geleden sprak met Danny Burlage, oprichter en CEO van Wortell, had hij niet verwacht zo lang voor het bedrijf te werken. En zeker niet in een commerciële rol. Maar zoals dat gaat; onder druk wordt alles vloeibaar. Guido kwam als Business Consultant van Imtech en wilde graag bij een kleinere organisatie aan de slag. Toen hij kwam, was de organisatie een man of 60 groot. De jaren gingen snel. Steeds weer nieuwe uitdagingen hielden en houden het spannend.

Wortell zette vijf jaar geleden vol in op Microsoft Managed Services dienstverlening. Guido kreeg de kans de Marketing & Sales op te zetten en vanaf dat moment ging het snel. “Een nieuwe winkel opbouwen betekent heel veel veranderingen. Er waren andere processen nodig, andere functies, andere mensen. En met de groei van de organisatie, groeide ook de behoefte naar meer taken, rollen, meer sales en nog meer new business. Naast de bestaande marketing kanalen via Microsoft wilden we breder inzetten, andere marketing- en saleskanalen gebruiken voor een breder portfolio.” Inmiddels is de organisatie stevig gegroeid en werkt het vanuit verschillende vestigingen in Nederland en België.

We zochten vooral een bepaalde diepgang en de juiste balans tussen gedrevenheid en geduld.“

Om de groei aan te kunnen waren externe partners noodzakelijk. Ook op het gebied van acquisitie en sales qualified leads. “We werken daarvoor met verschillende bureaus. 3 jaar geleden startten we met WeCallForYou van Monique Hoogkamer. Een collega tipte haar bedrijf en haar pitch was spot on. Tot die tijd belden we zelf, met een man of drie. Maar het kon kwalitatief beter, efficiënter, misschien zelfs wel goedkoper. Het was belangrijk om op boardniveau binnen te komen. Veel jonge meiden en jongens van telemarketingbureaus hebben daarvoor nog niet de juiste draagkracht. Die hebben nog te weinig levenservaring. We zochten vooral een bepaalde diepgang en de juiste balans tussen gedrevenheid en geduld.

“We zijn voorzichtig begonnen en hebben geleidelijk steeds meer overgedragen. Eigenlijk voelde het al vrij snel goed, ondanks dat je even elkaars dna moet leren kennen. Toch geloof ik heilig in het samen door ontwikkelen, samen verbeteren. Wij gaan voor lange-termijn-relaties met onze klanten en diezelfde filosofie passen we toe op de samenwerking met onze leveranciers. De dames van WCFY zorgen in een iets zachtere tak voor een luisterend oor en de juiste toon. Ze bellen inmiddels als echte Wortell’ers. We krijgen wekelijks een update en sturen bij wanneer nodig. Er is compleet vertrouwen.”

Van gekwalificeerde lead tot salesgesprek
WeCallForYou belt voor en na op marketingcampagnes zoals Webinars en evenementen met als doel om gekwalificeerde leads om te zetten in salesgesprekken. Dit kunnen grote events zijn van een paar honderd man, maar ook online Webinars en kleinere ronde-tafel-gesprekken. “We bespreken samen de follow-ups en de dames van WCFY richten de next steps in binnen het systeem van Wortell. In praktijk denkt WCFY bovendien mee in de complete customer journey en zorgt het team voor directe dataverrijking én voor continue feedbackloops. In de opvolging worden wij dan ook regelmatig gechallenged. Samen hebben we echt een niet-lullen-maar-poetsen-mentaliteit opgebouwd.

Een heldere conclusie
Als we even uitzoomen, dan is na 3 jaar de conclusie zo helder als wat: we werken aanzienlijk gestructureerder en planmatiger. Er zit meer snelheid in en de gewenste conversie wordt beter behaald. Samen doen we het beter.

Als we even uitzoomen, dan is na 3 jaar de conclusie zo helder als wat: Samen doen we het beter.

Guido Ploum 1 scaled