Interview met Marga Reuver

Als IaaS leverancier levert EGP uitsluitend aan ICT business partners, MSP’S en softwarebedrijven. Gebaseerd op EGP’s IaaS basisdienst heeft de onderneming het portfolio uitgebreid en is zich in de afgelopen jaren verder gaan specialiseren in de HPC-werkplek, High Performance Computing en Stretched Datacenter services. Bij EGP wordt niet stilgezeten en het is de ambitie om te blijven groeien. Zo werd onlangs een softwarebedrijf overgenomen. De missie: IT voor alle mensen laten werken en niet andersom.

In het voorjaar van 2019 kwam Marga voor het eerst in contact met Monique Hoogkamer van WeCallForYou. Via een ex-collega op LinkedIn: Angelique Roelse, Marketing Manager Northern Europe bij internationaal datamanagement-specialist Commvault, eveneens een klant van Monique. Maar de eerste ontmoeting liet nog even op zich wachten. Sterker nog, Marga hield het contact af totdat ze een paar maanden later de inzet van een telemarketingbureau nodig bleek te hebben. Ze besloot een berichtje te sturen via hetzelfde platform. “Het was ’s avonds tegen elven en tot mijn verbazing had ik binnen een half uur een reactie terug”, vertelt Marga lachend. De dames planden de volgende ochtend een telefonische afspraak en het klikte direct.

“Wij verkopen vertrouwen en dat kan alleen als je mensen echt raakt.”

Marga Reuver
Marga ReuverManaging Director bij EGP
Managing Director Marga Reuver en CTO Piet Honkoop stappen in 2009 in bij EGP, toen nog bekend onder de volledige naam Espresso gridpoint. De naam is grappig genoeg bedacht tijdens een snel bakkie koffie.

“Het viel mij op dat Monique een enorme snelheid van handelen heeft. Ze is adequaat en durft vanaf de start tegengas te geven. Dat is belangrijk om gezamenlijk te bepalen hoe je je doel wilt bereiken. Je merkt aan alles dat Monique een voorliefde heeft voor complexe vraagstukken. Ze houdt van een uitdaging en bijt zich erin vast. Daar herken ik veel in. Zij heeft dezelfde trots en strijdbaarheid. Als een van de weinige vrouwen in de IT met een eigen IT-bedrijf, heb ik gemerkt dat er nogal wat heilige huisjes omver moesten om mijn doelen te bereiken. Qua vrouwelijk ondernemerschap is het nog steeds een vrij conservatieve markt. Ik ben ze nooit uit de weg gegaan en het heeft me juist daardoor veel gegeven. Andersom weet ik dat je als vrouw bij het eerste contact een voordeel kunt hebben. Het team van WeCallForYou, dat uitsluitend uit vrouwen bestaat, is mede daardoor zo sterk.”

“Net als in de IT kunnen bepaalde processen nogal ondoorzichtig zijn terwijl wij juist geloven in transparantie.”

De conversie is steevast ruim boven de benchmarks
“WeCallForYou werkt na het succes van de vorige campagnes nu dedicated voor één van onze Partner Managers. Monique is daarbij zelf in de lead voor prospecting op C-Level. Zo bouwen we stap voor stap onze pipeline op. We weten dat we een contact gemiddeld zeven keer moeten aanraken voor een vervolg. We kiezen bewust voor klanten waar we op lange termijn mee willen samenwerken, business partners die bij ons passen. We zijn niet de grootste IaaS-leverancier in de markt, wij hebben wel de meeste ervaring in samenwerken met business partners en zijn echt het bijtertje in de markt. De aanpak met WeCallForYou is niet project gerelateerd, maar een onderdeel van onze verkoopstrategie. Dat betekent met elkaar verbinding zoeken en houden. En dat werkt. Met een conversie van 12% richting gevalideerde afspraken scoort Monique sterk boven de bestaande benchmarks in de markt. Verder wordt dit wekelijks inzichtelijk gemaakt met zeer transparante rapportages. Dat is een openbaring na alle ervaringen die ik in mijn werkzame leven met telemarketingbureaus heb gehad. Net als in de IT kunnen bepaalde processen nogal ondoorzichtig zijn terwijl wij juist geloven in transparantie. En ook hier geldt dat echte persoonlijke service het verschil maakt.”