Home/Klantinterviews/Interview met Bauke Bakker van Ecorus

Interview met Bauke Bakker

Snelheid maken met externe telesales

“Vanaf het moment dat huurders van woningcorporaties meebeslissen over de ingebruikname van zonnepanelen, ondervond Ecorus dat het zelf niet de capaciteit had om zelf de sales en aftersales op zich te nemen. “De consument in dit segment is zeer sceptisch weten we uit ervaring”, zegt Bakker. We zochten om die reden een telemarketingbureau dat zich onderscheidt in enthousiasme en betrokkenheid, maar wel vanuit senioriteit.”

“Wij willen geen guppekoppen aan de telefoon, het is meer dan telesales alleen”

“In mei zijn we gestart met WeCallForYou van Monique Hoogkamer. De dames die voor ons werken hebben mensenkennis en een schat aan ervaring. Samen konden we onze wens van een persoonlijke en professionele benadering gestalte geven. Dezelfde filosofie streven we ook na met onze adviseurs aan de deur. Het team van Monique genereert leads voor onze adviseurs, wat een integrale aanpak essentieel maakt. Beide teams moeten aanvoelen wat er speelt, welke twijfels er zijn en hoe je die tackelt. En dat begint bij echt luisteren en doorvragen.”

“Zo spraken de dames op een gegeven moment een aantal onrustige huurders van een woningcorporatie. Zij gaven duidelijk te kennen dat er eerst iets aan het dak moest gebeuren. Wij brachten de corporatie vervolgens op de hoogte en konden zo de onrust wegnemen en stap voor stap het vervolg inrichten.”

Bauke Bakker
Bauke BakkerDirecteur bij Ecorus Home
Bauke Bakker is sinds maart 2018 directeur van Ecorus Home dat ​in 2010 is opgericht als samenwerkingsverband tussen Groep Coenen en Beaurega BVBA. Voor bedrijven, woningcorporaties en landeigenaren verzorgt Ecorus het gehele zonne-energie traject. Van subsidieaanvraag, vergunningen en financiering tot aan realisatie en ingebruikname.

Meer dan een hoge conversie
“We hebben een goed aanbod samengesteld en waren optimistisch over de beoogde doelstellingen. Juist door de volwassen aanpak waren de resultaten al snel positief. De conversie lag tussen de 20% tot 30% en dat was in lijn met onze verwachting.”

“Maar de inzet van WeCallForYou leverde ons nog meer op. Van de leads die de dames voor onze adviseurs hebben gegenereerd, werd in 95% van de gevallen de deal gesloten.”

Advies voor de toekomst
“Ik zou iedereen die met een telesales bureau aan de slag gaat willen adviseren te investeren in kwaliteit. Telefonische verkoop is meer dan alleen een belscript afwerken. Het is een continu proces waar doorlopend verbetering mogelijk is. De dames van WeCallForYou zijn leergierig, weten steeds meer technische details en kunnen zo steeds beter adviseren. Die ondernemersgeest is essentieel. Dat verwachten wij van al onze partners. Bij grotere aantallen is bovendien de structuur en rapportage belangrijk. Ook daar zijn we slagen in aan het maken, samen met WeCallForYou.”