Interview met Angelique Roelse
Cold calling is hartstikke moeilijk. Nooit opgeven is misschien wel de belangrijkste kwaliteit
“Ik zet met overtuiging telesales in. Alle data wordt vastgelegd in het crm van Salesforce en vertaald naar toegespitste interactie op interessegebieden met de verschillende doelgroepen. Zowel bij inbound, via events en downloads van de website bijvoorbeeld, als via outbound contact. Naast de directe sales wordt de kennis die wordt opgedaan gebruikt voor het continu verrijken van profielen, de verkoop- en marketingstrategie en voor white spot-analyses.”
“Een eerder bureau scoorde goed op de afspraken en werd daar ook op afgerekend, maar de leads waren niet goed gekwalificeerd en dus was het eindresultaat laag. Dat is doodzonde. Want je steekt er met z’n allen veel tijd in.”
Angelique werkt op verschillende niveaus samen met diverse bureaus. De keuze per bureau hangt af van de specifieke doelgroep en doelstellingen. “Via collega Lisette kwam ze in contact met Monique. Dat voelde vanaf het eerste moment heel prettig.”
“WeCallForYou draaide al een project op het gebied van GDPR. Helaas waren we te vroeg in 2017. De markt was er nog niet klaar voor. Daarbij was de zomerperiode achteraf niet de beste periode. Maar we zagen de potentie, het voelde goed. WeCallForYou belt nu op de doelgroep Local Government voor de introductie van een nieuwe appliance. We hebben hiervoor geen grote marketingmachine en het persoonlijke contact met de IT-architecten is belangrijk. We hebben nog geen eindresultaten, maar er worden afspraken gemaakt en terugbelverzoeken gepland. Dit traject loopt volgens verwachting en in lijn met internationale projecten.“ “Monique en haar dames brengen iets extra’s met hun senioriteit en mensenkennis. Mede om die reden coacht Monique ook een nieuwe projectmanager en willen we haar Telemarketing skills inzetten voor het recruiten van nieuwe Service Providers. WeCallForYou kan zowel de commerciële als de non-profit sector bedienen, omdat het team mensen begrijpt. Natuurlijk helpt het in de IT mee als er gebeld wordt door vrouwen, maar het is meer. Ze zijn attent, zoeken de interactie, kiezen regelmatig voor een onverwachte insteek en leggen afspraken heel gestructureerd vast in de agenda. Maar het belangrijkste is misschien wel dat ze nooit opgeven.”
“Monique kwam zelf naar ons kantoor, verstond ons echt en luisterde mee met de sales agents. Dat maak je niet vaak mee bij andere bureaus.”
Kwalificatie
“De verwachtingen in een commerciële organisatie zijn altijd hoog. Zeker op sales. Maar er is meer dan alleen snel scoren. We peilen behoeften, we ontdekken de “niet” en moeten continu kunnen bijsturen. Dat vraagt flexibiliteit, doorzettingsvermogen en dedicated mensen. Een eerder bureau scoorde goed op de afspraken en werd daar ook op afgerekend, maar de leads waren niet goed gekwalificeerd en dus was het eindresultaat laag. Dat is doodzonde. Want je steekt er met z’n allen veel tijd in.” Mijn devies “Mijn devies is dan ook om je bureau per opdracht te selecteren. denk na over de specifieke doelstelling, de doelgroep en de tone of voice. Heb je native speakers nodig bijvoorbeeld of specifieke technische kennis? Het MKB bereik je met andere methoden dan de top 100 klanten of de overheid. Een telesales bureau moet passen als een maatpak. “