Training & Coaching
Professioneel communiceren is de basis van bijna elke zakelijke training. Wij focussen echter op de telefoon. Terwijl de marketingafdeling zich druk bezighoudt met het geautomatiseerde klantcontact via de digitale snelweg, blijven veel bedrijven hopeloos achter met het bieden van echte service aan de telefoon. Vreemd, want hier hadden we al veel langer ervaring mee. We hebben allemaal zo een paar voorbeelden paraat van energiebedrijven, verzekeraars, telecomorganisaties waar u veel te lang aan de lijn hangt, slecht wordt geholpen en waar niemand zijn afspraken nakomt. Hoe kunt u de naam en reputatie van het bedrijf bewust zo schaden?
Teamcoach of communicatie coach van een specialist
Binnen uw organisatie kunnen meerdere zaken aan de hand zijn.
- U heeft een nieuwe medewerker, of collega die op een nieuwe functie zit, die getraind of begeleid moet worden.
- Een sales of service-afdeling opereert (nog) niet op het juiste niveau. De nieuwe aanpak moet worden begeleid en aangejaagd.
- Er is te weinig tijd of ruimte en bij het vaste team en er moeten snel mensen worden opgelijnd.
In alle drie de gevallen wilt u snel kunnen schakelen. Of het nu gaat om een bel training geven, een voorbellen training of een nabellen training of specifieke sales coaching. Er is aandacht nodig voor de toon die u als organisatie wilt uitdragen, voor de veel gestelde vragen inclusief de passende antwoorden vanuit de verschillende expertisegebieden, voor de individuele kwaliteiten van de medewerkers en voor de verbinding tussen de verkoop, de marketing en evenemententak, de service-afdeling en het MT.
“Training & Coaching telefonische verkoop”
Het start met persoonlijke ontwikkeling
Hoeveel mensen we ook trainen of coachen, het gaat uiteindelijk om persoonlijke ontwikkeling. We leren medewerkers vaardigheden bij door te kijken, te luisteren en door concrete handvatten te geven, door te leren welke vragen u zou moeten stellen. De doelstelling is een professionaliseringsslag van de afdeling, of anders gezegd: betere communicatie met (potentiële) klanten. Salestraining of salescoaching zorgt precies daarvoor. Medewerkers worden zelfverzekerder, beter en daarmee actiever. Onze ervaring is dat telefonische verkoop, zowel inbound als outbound, gewoon veel leuker is als u weet wat u aan het doen bent. En waarom. Dat levert een niet te onderschatten schaalvoordeel op.
Bellen is vertellen
Bent u benieuwd hoe WeCallForYou uw team of die specifieke medewerker efficiënter en met meer plezier kan laten werken? Bel ons dan eens en overtuig uzelf direct aan de telefoon. Bent u overtuigd, dan komen we graag ons verhaal vertellen of locatie en luisteren naar dat van uw organisatie.